Új Microsoft arculat

2012.08.24. 12:38

Tegnap kijött a Microsoft új logója.

Kapott már hideget, meleget, volt aki nem érti, mi változott. :D

Neked feltűnt, hogy eddig nem is volt benne semmilyen grafikai elem? Bizony! a színes kis ablakos az a windowshoz tartozott, a Microsoft eddig csak logotípiából állt, immáron 25 éve.

Nem hiszed?

 microsoft_logo.jpg

Így már beugrott ugye?

És akkor lássuk a már most sokat támadott újat:

Microsoft-logo-new_1.jpg

Nekem tetszik!. :D
Csak azért nem vakarom le a falat ilyen iszonyat mennyiségű kreativitás láttán, mert asszociációkat indít  bennem, nem a semmiből akasztották le, hanem a cég korábbi arculati elemeit ledesztillálva valóban ezt kapjuk...
Egyszerű, tiszta, időtálló, a Metro vonulatot (újabban Modern UI) is képviseli. "Egy cégarculat nem művészeti alkotás, hanem marketing koncepciókat kiszolgáló alkalmazott grafika. Ettől még lehet jó, ötletes, kreatív." (Zsu)
Mondjuk szerintem egy színnel kicsit vicces. ;)

Trendek jönnek és mennek...

Én egyáltalán nem bánom, ha vége a gradient/emboss/shadow gombok nyomogatásával okozott élvezeten alapuló designtrendnek az arculatokban.
Ez olyan dolog, amit nem kell túlgondolkodni (gondolkodni kell sokat, de az egyszerűsítés irányába, ami mindig nehezebb is) és a befogadást nagyon meg kell könnyítenünk, ha szeretnénk bejutni és megtapadni a fejekben. Ilyen információmennyiség mellett, amit manapság kapunk csak a zsigeri érzékek megfogásával lehet ezt elérni. (Folt/szín/alakzat)
A win8 is beillik a sorba, de az magában nem jött be nekem...

Grafikusok panaszkodnak, hogy a minimalizmus iránti igény ledegradálja a designeri munkát. Ez ebben a formában nem teljesen igaz. A legtöbb laikus számára a grafikai tervezés amúgy is csak hobbifirkákgatás, amiért pénzt kérni egyszerűen pofátlanság, hisz a szomszédpisti kisfia is egész nap rajzolgat! Tehát nem fogható a minimáltrendre a dolog.
Másrészről viszont, ha valóban jól megtervezett, végtelenségig letisztult arculatot kell létrehozni és nem csak egy mondvacsinált trendmajmoló gagyit, akkor az VALÓDI kihívás lehet. Hisz sokkal nehezebb látni, mit lehet MÉG elvenni úgy, hogy a mondanivalót továbbra is maximálisan kifejezze, mint összepakolni egy halom sz@rt, hogy "tutimindenbennelegyen"...
Ezért lett jobb a Microsoft, mint az MTVA. Mert korábban létező, megismert elemeket pucoltak le, nem divatosnak vélt mórickarajzot "építettek fel". Egyiknek van gondolati/emlék bázisa, másikra utólag próbáltak rádumálni több egymástól függetlent is, de ez (szerencsére) lehetetlen.

Néhány designerben felmerült, hova vezet ez a minimalizálódás:

logoevolutions.jpg

A Motorola és a Nokia baromi vicces. :D

Nekem az Apple, a 2022-es IBM és a xerox koncepciók mondjuk konkrétan bejönnek! ;)

Nézd meg a többit is ITT!

Ügyesek és kóklerek...

Vannak olyan cégek is, akik igyekeznek meglovagolni ezeket a zsigeri beidegződéseket és ismerős bizalmat előcsalogatva érvényesülni a piacon:

avg-logo.jpg

Ennek is volt gradient, fényes változata...

Vagy itt egy magyar példa:

pcmed.jpg

Megdöbbentett, hogy arculattervezést is vállaló cégek jelentős részének saját logója sincs, nemhogy koncepcionális megjelenése. Összevissza színek, elrendezések, effektek és ezerféle betűtípus zagyva egyvelege lenne hivatott képet alkotni egy márkáról?

A legrosszabbak, amelyikek ilyen háttérrel nem csak azt hiszik, h van arculatuk, de sajna azt is, h másoknak is csinálhatnak...

Ingyen dobálják az egyéb szolgáltatásokat megrendelő ügyfelek után a dilettáns, semmirevaló szanaszétbarmolt sablonokat.

Neked mi a véleményed?

A bejegyzés trackback címe:

https://dizajnerleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr1004729203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása